لوگوی2 شرکت نرم افزاری جهش

نرم افزار تولید (کنترل مواد) جهش نوین

کنترل عملیات تولید

سیستم کنترل عملیات تولید به‌عنوان بخشی از مجموعه یکپارچه سیستم‌ راهکارهای جامع مالی ، اداری و صنعتی جهش نوین ، در کنار سیستم‌های کنترل تحویل مواد، انبار، کنترل کیفیت، بهای تمام شده و نگهداری و تعمیرات به نیاز شرکت‌های تولیدی برای مدیریت مؤثر فرایند تولید پاسخ می‌دهد.

این سیستم با فراهم آوردن اطلاعات دقیق از وضعیت برگه‌های تولید، میزان موجودی پای کار، عملکرد ماشین‌آلات و پرسنل تولید، قدرت تصمیم‌گیری مدیران تولید سازمان شما را ارتقا می‌دهد.

افزون بر این، به این دلیل که عموما متغیرهای اثرگذار در تولید، مانند تقاضا و سفارش مشتریان، شرایط بازار و…، از ثبات نسبی برخوردار نیست، معمولا مدیران تولید و عملیات، به دنبال سیستمی هستند که در  برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انعطاف‌پذیر باشد و بتوانند آن‌را در کنترل خود داشته باشند. سیستم کنترل عملیات تولید جهش نوین این انعطاف و قابلیت را داراست

نرم افزار تولید و برنامه ریزی تولید
  • افزایش بهره‌وری سازمان

سیستم کنترل عملیات تولید به دلیل یکپارچگی با سیستم‌های کنترل تحویل مواد، انبار، کنترل کیفیت، بهای تمام شده و نگهداری و تعمیرات و نیز اتوماسیون فرایندهای کلیدی تولید مثل صدور دستور تولید تا آخرین لایه BOM محصول که منجر به کاهش قابل ملاحظه خطاهای نیروی انسانی می‌شود، به افزایش بهره‌وری سازمان کمک می‌کند.

  • پایش و کنترل مؤثر فرایند تولید

سیستم کنترل عملیات تولید با ثبت عملکرد تولید و ارائه گزارش‌های دقیق و به‌موقع به مدیران سازمان درباره میزان موجودی پای کار به تفکیک ایستگاه‌های کاری، برگه‌های کار صادره، راندمان ماشین آلات و پرسنل تولید و دیگر شاخص‌های عملکردی تولید، قدرت کنترل آن‌ها را بر فرایند تولید افزایش می‌دهد.

برنامه ریزی احتیاجات مواد

با استفاده از سیستم برنامه‌ریزی احتیاجات مواد (MRP) جهش نوین، مدیران برنامه‌ریزی قادر خواهند بود با زمان‌بندی مناسب برای خرید مواد و قطعات از یک طرف و صدور سفارش‌های به موقع برای تولید قطعات ساختنی از طرف دیگر، ضمن ساخت و تحویل به موقع محصولات به مشتریان، هزینه‌های نگهداری کالا در انبار را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.
بدون برنامه‌ریزی مؤثر برای تأمین مواد، شرکت‌های تولیدی به خصوص شرکت‌های فعال در صنایع تولیدی انبوه، بابت نگهداری موجودی در انبار یا کمبود آن متحمل هزینه زیادی می‌شوند.

  • افزایش بهره‌وری سازمان

سیستم برنامه‌ریزی احتیاجات مواد با امکان مدیریت متمرکز اطلاعات، به دلیل یکپارچگی با سیستم‌های انبار، کنترل عملیات تولید و تدارکات و نیز با اتوماسیون فرایندهای پیچیده محاسبات مربوط به برنامه‌ریزی احتیاجات مواد و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه خطاهای نیروی انسانی، به افزایش بهره‌وری سازمان کمک می‌کند.

  • کمک به برنامه‌ریزی کلان تولید بر اساس تصمیم‌ مدیران ارشد و تیم برنامه‌ریزی

سیستم برنامه‌ریزی احتیاجات مواد با فراهم کردن امکان تعریف تقویم تولید و سر برنامه تولید (MPS) و نیز امکان ارزیابی ظرفیت تولید و تصمیم‌گیری برای تغییر MPS، به تصمیم‌گیری مؤثر مدیران جهت برنامه‌ریزی کلان تولید در سازمان کمک می‌کند.

  • جلوگیری از توقف‌های ناخواسته خط تولید

کمبود مواد اولیه به دلیل عدم برنامه‌ریزی مؤثر تأمین و در نتیجه عدم تحکیم ارتباط با تأمین‌کنندگان، یکی از چالش‌های مهم در صنایع تولیدی است که به کمک سیستم برنامه‌ریزی احتیاجات مواد می‌توان به بهبود آن کمک کرد.

* قابلیت های نرم افزار تولید (کنترل مواد) جهش نوین:

  1. امکان ثبت کامل فرمولاسیون تولید / درخت محصول (BOM)، مصرف استاندارد مواد و ضایعات به تعداد نامحدود.
  2. برنامه ریزی استفاده از اجزای جایگزین مواد اولیه، برای تولید یک محصول.
  3. امکان معرفی ایستگاه های کاری.
  4. امکان معرفی مشخصات کامل ماشین آلات و قالب ها.
  5. ثبت تقویم کاری و مشخص کردن روزهای کاری / تعطیل و همچنین شیفت های کاری در تقویم کاری.
  6. ثبت سفارش تولید محصول.
  7. ثبت درخواست تولید.
  8. ثبت عملیات تولید / کاردکس تولید.
  9. عملیات کنترل کیفی محصولات تولیدی (QC).
  10. صدور رسید و حواله تولید بصورت اتوماتیک.
  11. ثبت و شمارش اقلام نیمه ساخته در هر خط تولید، جهت کنترل موجودی پای خط و انبارها.
  12. قیمت گذاری اسناد تولید و محاسبه قیمت تمام شده محصول بصورت اتوماتیک.
  13. صدور اتوماتیک سند حسابداری مصرف مواد و بهای تمام شده محصول. 
  14. گزارش جامع عملکرد تولید.
  15. گزارش انحراف مصرف مواد اولیه.
  16. گزارش مغایرت تولید با انبار.
  17. گزارش محصولات مردود شده در کنترل کیفی.
  18. گزارش ساز تحلیلی ویژه مدیران.
  19. و …