لوگوی2 شرکت نرم افزاری جهش

 

نرم افزار حسابداری پیمانکاری جهش نوین:

در چند سال گذشته صنعت پیمانکاری در کشور عزیزمان پیشرفت بسیار خوبی داشته است. به دلیل اهمیت بسیار بالای این صنعت، گروه نرم افزاری جهش با توجه به شناختی که از صنعت پیمانکاری به دست آورده است اقدام به طراحی یک نرم افزار حسابداری با امکاناتی ویژه کرده است.

در زمان طراحی و تولید نرم افزار حسابداری پیمانکاری جهش نوین، به چندین ویژگی صنعت پیمانکاری توجه شده است که بصورت مختصر در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

  • نرم افزار حسابداری پیمانکاری جهش نوین، پروژه محور می باشد.
  • استفاده از انبارهای غیر متمرکز (در یک محل یا کارگاه نیستند) در سطوح پروژه‌ها.
  • به‌کار گرفته شدن ماشین‌آلات سنگین و پر‌هزینه.
  • تمرکز نیروی انسانی در سطح پروژه‌ها.
  • تامین قطعات و مواد مصرفی که دارای مشخصات فنی پیچیده ای هستند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
  • فعالیت پرسنل در بیش از چند پروژه و اهمیت بالای تایم‌شیت.
  • اهمیت قراردادهای پیمانکاری به منظور زبان مشترک کسب و کار.
  • ارتباط با تعداد زیادی از پیمانکاران پایین‌دستی و بالا‌دستی (کارفرمایان) و استفاده از انواع ضمانت‌نامه‌ها و اسناد اعتباری.
  • نگهداری حساب‌ها در سطوح تفصیلی به‌ منظور محاسبه هزینه‌ها به تفکیک مراکز هزینه، پروژه، فعالیت، قرارداد، پیمانکار، و ساختار شکست پروژه.
  • به کمک سیستم حسابداری چند سطحی، انطباق ساختار شکست پروژه بر سطوح تفصیلی ممکن شده است.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری جهش

مسائل و نیازهای خاص صنعت پیمانکاری

به دلیل ویژگی های خاصی که صنعت پیمانکاری دارد، پیمانکاران با مسائل متفاوتی رو به رو می شوند؛ که ما در زیر به چند نمونه از این مسائل اشاره ای داشته ایم:

  • موقعیت جغرافیایی نامناسب پروژه‌ها
  • استفاده از ماشین‌آلات گران‌ قیمت
  • به تمرکز بالای نیروهای انسانی در پروژه ها نیاز است.
  • تهیه و تامین قطعات و مواد مصرفی پروژه، باید به درستی مدیریت شود.
  • هزینه نگهداری و استهلاک تجهیزات و ماشین آلات بسیار بالا است.
  • اسناد اعتباری با تعداد بالا در دوره های بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد.
  • قراردادهای پیمانکاری با پراکندگی بالای زمانی مواجه هستند.
  • محاسبه بهای تمام شده پروژه در حال انجام.

راهکارهای نرم افزار حسابداری جهش ویژه صنعت پیمانکاری

گروه نرم افزاری جشن با پشتوانه چندین سال کار و تجربه در طراحی انواع نرم افزار های حسابداری، توانسته است نرم افزار حسابداری ویژه ای را برای صنعت پیمانکاری تولید نماید که بسیار جامع و کامل می باشد.

در زیر به بررسی تعدادی از راهکارهایی که این نرم افزار به مدیران صنعت پیمانکاری ارائه می دهد، پرداخته شده است؛

1. جمع آوری اطلاعات پروژه‌ها در دفتر مرکزی با استفاده از ابزار انتشار (انتقال)اطلاعات به صورت آفلاین:

بیشتر پروژه های پیمانکاری در مناطقی است که از امکانات مخابراتی بسیار کمی برخوردار هستند. اما ابزار انتقال اطلاعات جهش نوین توانسته است اطلاعات پروژه های دور افتاده را بر اساس سناریوهای مختلف برگرفته از تجربیات اجرایی در شرکت های پیمانکاری با در نظر داشتن و حفظ سیاست های سازمان در دفتر مرکزی، را جمع آوری نماید

. با این امکان نظارت و مدیریت پروژه ها متناسب با نیازهای اطلاعاتی آن پروژه در دسترس خواهد بود و همچنین می توان اطلاعات را به گونه ای دسته بندی کرد تا هر فرد، متناسب با فعالیت خود به سطح خاصی از اطلاعات دسترسی داشته باشد.

2. مدیریت و نگهداری ماشین‌آلات با استفاده از سیستم دارایی ثابت.

3. تعیین هزینه حقوق و دستمزد به تفکیک مراکز هزینه، پروژه‌ها و فعالیت با استفاده از سیستم منابع انسانی و حقوق و دستمزد:
با توجه به پراکندگی نیروی انسانی در پروژه‌ها، یکی از نیازهای شرکت‌های پیمانکار تعیین هزینه حقوق و دستمزد به تفکیک ساعات کاری در پروژه‌هاست. به این ترتیب که در یک دوره مشخص، کارکنان در پروژه‌های متعدد کار می‌کنند و سازمان نیازمند مشخص‌کردن هزینه کارکرد پرسنل به تفکیک پروژه‌هاست.

سیستم منابع انسانی با کمک سیستم حقوق و دستمزد، علاوه بر پوشش این نیاز، قادر به پاسخگویی قوانین متفاوت بیمه و مالیات در مناطق متعدد کاری است؛ به صورتی که می‌توان از این سیستم، هم در پروژه ها استفاده کرد و هم در دفتر مرکزی مدیریت هزینه حقوق پروژه‌ها را انجام داد.

4. مدیریت تأمین پروژه با استفاده از سیستم تامین و خرید.

5. مدیریت موجودی مواد و مصالح و قطعات ماشین‌آلات با استفاده از سیستم انبار و حسابداری انبار:

مصالح و مواد مورد استفاده در پروژه های پیمانکاری بسیار زیاد است و به دلیل مدت زمان بالایی که برخی از این پروژه ها دارند باید از یک سیستم انبار داری به روز و با کیفیت استفاده شود.

در نرم افزار حسابداری پیمانکاری جهش این موضوع به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است و شما به آسانی می توانید از میزان مصالح استفاده شده و مقدار موجود آن در انبار ها به خوبی اطلاع کسب نمایید.

6. مدیریت دریافت‌ها، پرداخت‌ها و تضامین با استفاده از سیستم خزانه‌داری.

و …

نرم افزار حسابداری پیمانکاری جهش؛ این قابلیت را دارد تا مدیریت مالی چندین پروژه به صورت همزمان، محاسبه سود و زیان و همچنین بهای تمام شده را به آسانی در هر زمان تهیه نماید، تا بتوانید گزارشات تحلیلی را به ذینفعان داخلی ( مانند مدیران و سهامداران) و ذینفعان خارجی ( مانند بانک ها، بیمه، اداره مالیات و …) در سریعترین زمان ممکن ارائه نمایید و در منابع شرکت صرفه جویی نیز داشته باشید.

ما در بسته نرم افزار حسابداری پیمانکاری جهش نوین، با ارائه پیکجی کامل توانسته ایم تمامی نیازهای شرکت های پیمانکاری را پوشش دهیم.