نرم افزار انبار و حسابداری انبار جهش نوین، کار ثبت و نگهداری اطلاعات تمام فرآیندهای مرتبط با ورود و خروج کالا و تغییرات کالا در انبار اعم از خرید، مصرف، تولید، فروش، ضایعات، امانی، انتقالی و انبارگردانی را انجام میدهد. در سیستم انبار و حسابداری انبار، اطلاعات مبلغی کالا به روشهای میانگین، فایفو و شناسایی ویژه و براساس هزینهیابی ساده و استاندارد محاسبه و نگهداری میشود.
در نرم افزار انبار جهش نوین؛ امکان انجام تمام عملیات مربوط به انبارگردانی و شناسایی اضافات و کسورات انبار نیز در نظر گرفته شده است و در نهایت با ثبت اسناد حسابداری مربوطه، اطلاعات مالی کاملی در اختیار مدیران شرکت قرار خواهد گرفت.
از دیگر امکانات نرم افزار انبارداری جهش نوین؛ استفاده از گزارشهای کامل و دقیق این سیستم و همچنین یکپارچگی منسجم اطلاعاتی آن با سایر سیستمهای زنجیره ارزش سازمان مانند تدارکات، تولید و فروش؛ راهکاری قدرتمند را در اختیار شرکت ها قرار میدهد تا در برنامه ریزی و تصمیمگیری خرید مواد، تولید، فروش محصولات و استفاده بهینه از منابع شرکت را تجربه کنند. |
در این نوشتار خواهید خواند:
امکانات نرم افزار انبار و حسابداری انبار جهش نوین
- در نرم افزار انبار جهش نوین؛ امکان تعریف ساختار / شناسنامه کد کالا بصورت درختی وجود دارد.
- تعریف انبار به تعداد نامحدود و ثبت گردش کالا در آنها (کالا شناور می باشد و می تواند در هر انباری گردش داشته باشد).
- تعریف شناسنامه کالا به صورت کد / شناسه کالا، نام کالا، نام دوم / نام لاتین ، تصویر کالا، طبقه کالا، واحد سنجش اول و دوم، وزن، ابعاد، حجم، نقطه سفارش و حداقل و حداکثر موجودی و …
- امکان درج تصویر کالا.
- تعریف بارکد / ایران کد و کد بین المللی کالا برای کالا و چاپ آن.
- امکان معرفی ویژگی های کالا، از قابلیت های ویژه در نرم افزار انبار جهش نوین می باشد.
- تعریف و اختصاص سریال کالا، تاریخ تولید و تاریخ انقضا.
- زیرسیستم دو واحدی (واحد سنجش فرعی کالا) از قابلیت های دیگر نرم افزار انبار می باشد.
- امکان ثبت اطلاعات کامل فرمولاسیون (BOM) و فرایند ساخت محصول؛ مصرف استاندارد مواد، ضایعات.
- معرفی خدمات، اموال و دارایی های ثابت و ماشین آلات بصورت مجزا.
- کنترل موجودی و جلوگیری از موجودی منفی.
- امکان تعریف نقطه سفارش و حد سفارش کالا و اعلان نمایش کالاهایی که به نقطه سفارش رسیده اند.
- تعیین سطوح دسترسی کاربران.
- ثبت رسید اول دوره.
- ثبت سفارش خرید و تامین کالا.
- ثبت سفارش تولید محصول.
- ثبت درخواست کالا از انبار.
- ثبت رسید و حواله کالا جهت انبارهای مختلف (بر اساس دسترسی کاربران به انبارها).
- ثبت رسید و حواله امانی.
- ثبت رسید و حواله تولید.
- طراحی فرمت اسناد انبار در اختیار کاربر می باشد.
- انجام عملیات انبارگردانی و مغایرت گیری انبار و صدور اصلاحیه مغایرت انبار (کسری و اضافه انبار).
- انتقال کالا بین انبارها به تفکیک مقدار و مبلغ.
- درج مرکز هزینه، پروژه و مبناء ورود و خروج در اسناد انبار.
- بازیابی و مقایسه اطلاعات سنوات قبلی با سال جاری به تفکیک یا همزمان.
- کنترل قیمت و ثبت تغییرات لحظه ای قیمت.
- قیمت گذاری انبار بصورت هوشمند بر اساس روش های میانگین، FIFO و شناسایی ویژه.
- جستجوی لیست اقلام در یک یا چند انبار به شکل همزمان.
- کنترل کیفی کالا، قبل از ورود به انبار.
- عملیات قیمت گذاری اسناد وارده و صادره انبار و صدور سند بهای تمام شده.
- ارتباط و یکپارچه گی با زیر سیستم های خرید، فروش، تولید و حسابداری.
- صدور اتوماتیک اسناد حسابداری انبار.
- و …
گزارشات نرم افزار انبار و حسابداری انبار جهش نوین
- گزارش جامع موجودی کالا (مقداری و ریالی به تفکیک نوع کالا، انبار و …).
- گزارش کاردکس مقداری و ریالی.
- امکان تهیه صورت گردش کالا.
- گزارش از تامین کنندگان.
- گزارش کنترل موجودی کالا.
- اعلان نقطه سفارش کالا (از طریق ارسال SMS به مدیران نیز امکان پذیر می باشد).
- گزارش جامع رسید ورود کالا به انبار.
- گزارش جامع حواله خروج کالا از انبار.
- گزارش وارد و صادره انبار به تفکیک کالا.
- از قابلیت های مهم گزارشات نرم افزار انبار داری جهش؛ امکان گزارش گیری به تفکیک مراکز هزینه و پروژه ها می باشد.
- گزارش ساز تحلیلی از مصرف کالا.
- گزارشات و گزارش ساز تحلیلی ویژه مدیران.
تنها بخشی از گزارشات نرم افزار انبار جهش نوین می باشند.
اهداف و امکانات نرم افزار انبار و حسابداری انبار جهش نوین
– افزایش دقت در اطلاعات مقداری و مالی؛
از طریق اعمال کنترلهای دقیق بر مبنای حقوق دسترسی تعریف شده و نیز جلوگیری از خطاهای کاربری، اشتباهات محاسباتی تعدادی و ریالی کاهش یافته و با اتکا به اعمال کنترلهای دقیق در زمان ثبت و محاسبه، قابلیت اطمینان گزارشهای مرتبط با موجودیهای انبار افزایش مییابد.
– تسهیل گزارشگیری مقداری و مالی؛
همواره ذینفعان بیرونی و مدیران سازمان به گزارشهایی از سازمان شما نیاز دارند که صحت آنها بسیار با اهمیت است. این گزارشها را میتوان بدون دغدغه و در کمترین زمان ممکن از سیستم انبار و حسابداری انبار جهش نوین استخراج کرد. ساختارهای متداول این گزارشها از پیش تعریف شده است و نیازی به طراحی آنها نیست.
– کاهش زمان ثبت و نگهداری اطلاعات مالی؛
نرم افزار حسابداری انبار جهش نوین، با آسانسازی و خودکارسازی قیمتگذاری کالاها به روشهای استاندارد و منطبق با سند مبنا، همچنین تشخیص حسابهای بدهکار و بستانکار هر یک از رویدادهای مالی، زمان مورد نیاز برای ثبت اطلاعات اسناد حسابداری را کاهش داده و ثبت اسناد حسابداری انبار و تهیه گزارشهای مالی مربوطه را تسهیل میکند.
– بهبود تصمیمگیری؛
به دلیل دسترسی سریع و بی واسطه به اطلاعات صحیح و قابل اتکاء و یکپارچگی این اطلاعات با مجموعه سیستمهای مالی، بازرگانی، کارخانهای و حسابداری مدیریت، مدیران میتوانند تصمیماتی بهتر و سریعتر بگیرند.