لوگوی2 شرکت نرم افزاری جهش

گزارشات مالی و بازرگانی هوشمند تجاری

این نوع گزارش ها که حاصل آماده کردن و تجزیه و تحلیل کردن فایلها و داده های مالی و بازرگانی است، جزو جدا ناپذیر هر کسب و کاری می باشد. گزارشات هوش تجاری دو گروه هستند. یک گروه از این گزارشات توسط کارشناس فناوری اطلاعات برای کاربرهای آماتور آماده می شوند. گروه دیگر هم توسط کاربرهای تازه کار ایجاد یا ویرایش می شوند. گزارش ها فرمت های متفاوتی دارند. 

اما خروجی همه آنها باید شامل جدول ها، پی دی اف و صفحات گسترده باشند. گزارش های هوش تجاری قابل اجرا به صورت اتوماتیک می باشند. فقط باید از فناوری های جدید، استفاده کرد و یک برنامه از پیش مشخص شده را فعال کرد. هوش تجاری برای گرفتن تصمیمات درست برای آینده کسب و کار به مدیران و کارمندان کمک می کند. این نرم افزار اطلاعات را از سیستم‌ داخلی IT و منبع های خارجی، گرفته و آنها را تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

 بعد نتیجه را به صورت گزارش در اختیار کاربران و مدیریت قرار می دهد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد هوش تجاری و نرم افزار گزارشات BI هوش تجاری جهش نوین آورده شده است.

نرم افزار هوشمند تجاری جهش نوین

نرم افزار هوش تجاری

هوش تجاری گروهی از فرآیندها و فناوری ها هستند، که داده‌ های خام و بدون معنا را به اطلاعاتی معنادار برای سود بخشیدن به امور تجاری، مالی و بازرگانی تبدیل می کنند. جهت تبدیل داده های خام به اطلاعات معنا دار باید از نرم افزار هوش تجاری استفاده کرد. نرم افزار هوش تجاری تاثیری مهم و مستقیم بر تصمیم های تجاری و انجام انواع  بیزینس ها دارد. هوش تجاری بر طبق واقعیت و داده‌های گذشته  تصمیم گیری می کند.

 نرم افزار هوش تجاری  بعد از تجزیه و تحلیل کردن داده‌ های خام، شروع به ارائه گزارشات با نقشه‌ ها و نمودارها و جدول هایی می کند و به وسیله  آنها اطلاعات دقیقی در اختیار کاربر قرار می دهد.

هدف اصلی نرم افزار هوش تجاری، هدایت مدیران به سمت گرفتن تصمیم‌ های تجاری مفیدتر و بهتر برای سازمان می باشد. استفاده از نرم افزار هوش تجاری، باعث بهبود یافتن کارایی عملیاتی و کسب کردن مزیت های رقابتی نسبت به دیگر رقیبان و از همه مهمتر افزایش درآمد سازمان، می شود. افرادی که بیشترین استفاده را از نرم افزار هوش تجاری می کنند چهار دسته هستند که عبارتند از:

رئیس و مدیران شرکت: مدیریت سازمان با به کار گرفتن نرم افزار هوش تجاری، باعث بهبود یافتن کارایی سازمان و افزایش سود مالی و بازرگانی آن می شوند.

تحلیل گرهای حرفه ‌ای داده های خام: نرم افزار هوش تجاری، به تحلیل گرهای حرفه ای در استفاده از نوع تفکر و بینش دیگر برای تحلیل داده ها کمک می کند.

کاربر های IT: کاربرهای IT هم استفاده های خاص خود را از هوش تجاری می کنند و در ساختن زیر ساخت های هوش تجاری نیز نقشی اساسی دارند.

نرم افزار هوشمند تجاری جهش نوین

نرم افزار گزارشات BI هوش تجاری جهش نوین

نرم افزار گزارشات BI هوش تجاری جهش نوین راهکاری جهت دادن اطلاعات دقیق به مدیریت می باشد. با این نرم افزار همه اطلاعات مهم برای تصمیم گیری در دسترس شما خواهد بود. نرم افزار گزارشات BI هوش تجاری جهش نوین  فرایند جمع آوری و تجزیه و تحلیل و یکپارچه کردن اطلاعات دریافتی از سایر قسمتهای نرم افزار حسابداری ، قسمت مالی و… را به صورت اتوماتیک انجام می دهد

. با این نرم افزار دقت اطلاعات تهیه شده و همچنین سرعت ارائه آنها به مدیریت، بالا رفته و مدیریت نیز اطلاعات بیشتری برای تصمیم گیری خواهد داشت. وقتی اطلاعات مالی و بازرگانی سازمان شفاف بیان شوند، دیگر بین طرح برنامه ریزی شده و پروژه اجرا هیچ فاصله و تفاوتی ایجاد نمی شود. با این نرم افزار موانع و فرصت های کسب و کار مشخص می شود و می توان برای آنها تصمیم گیری کرد.

امکانات نرم افزار گزارشات BI هوش تجاری جهش نوین

• سرعت، صحت و دقت در گزارش‌گیری و بهبود فرایند تصمیم گیری؛

اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم‌گیری و پایش سازمان معمولا اطلاعات ترکیبی و تحلیلی هستند که از سیستم‌های اطلاعاتی مختلف جمع‌آوری می‌شوند. چنین گزارش‌هایی با راهکار هوشمندی تجاری سیستم جامع مالی ، اداری و صنعتی جهش نوین به سرعت، با دقت و قابلیت اتکای بالا قابل تهیه هستند و احتمال خطای انسانی هم در آن‌ها از بین می‌رود.
خودکارسازی فرایند گردآوری، تحلیل و یکپارچه‌سازی اطلاعات از منابع مختلف به افزایش سرعت و صحت دسترسی به گزارش‌ها می‌انجامد، این امر تأثیر آشکاری بر فرایند تصمیم‌گیری‌ سازمان دارد.

• بهبود عملکرد سازمانی و پشتیبانی از نظام‌های کنترل مدیریتی؛

راهکار هوشمندی تجاری سیستم جامع مالی ، اداری و صنعتی جهش نوین ، نظام‌های مدیریت عملکرد مانند مدل تعالی سازمانی (EFQM) و نظام ارزیابی متوازن BSC را پشتیبانی می‌کند. فصل مشترک تمام نظام‌های مدیریت عملکرد، شاخص‌های کلیدی عملکرد (Key Performance Indicators) هستند که با توجه به اهداف استراتژیک و عوامل کلیدی موفقیت سازمان انتخاب می‌شوند.
راهکار هوشمندی تجاری همکاران سیستم امکان تعریف این شاخص‌های کلیدی عملکرد و اندازه‌گیری آن‌ها را براساس اطلاعات واقعی و به روز سیستم‌های عملیاتی فراهم می‌کند.

• نمایش اطلاعات مؤثر سازمان  در بهترین شکل؛

داشبورد مدیریتی راهکار هوشمندی تجاری سیستم جامع مالی ، اداری و صنعتی جهش نوین ، اطلاعات موجود در مخزن داده را با استفاده از ابزارهای گرافیکی برای مدیران نمایش می‌دهد. با داشبورد مدیریتی، شما می‌توانید در یک نگاه، دید جامعی از عملکرد حوزه‌های مختلف سازمان خود داشته باشید و به آسانی روندهای موجود در کسب و کارتان را بررسی کنید.

این سیستم برای نمایش مؤثر اطلاعات سازمان و افزایش شفافیت سازمانی امکانات زیر را ارائه می‌دهد:

– استفاده از انواع گیج‌ها، نمودارهای میله‌ای و خطی، پای‌چارت‌ها، جدول، علائم هشدار و دیگر نمادهای بصری برای نمایش اطلاعات.

– امکانات قدرتمند برای تحلیل، جستجو، مرتب‌سازی، فیلترگذاری، مقایسه و دسته‌بندی اطلاعات.

– ایجاد صفحه‌ها و تعریف شاخص‌ها و گزارش‌های جدید با اتکا به اطلاعات موجود در مخزن داده به‌صورت نامحدود.

• ساده‌سازی تحلیل عملکرد و مشاهده اطلاعات از کل به جزء ؛

با راهکار هوشمندی تجاری، امکان مشاهده اطلاعات به صورت سلسله مراتبی از کل به جزء (Drill-Down) وجود دارد.
همچنین، این راهکار ابزار خوبی برای واحد مالی و واحدهای کسب وکار سازمان شما فراهم می‌سازد تا بتوانند با سهولت، به تجزیه و تحلیل داده‌ها بپردازند. این قابلیت، شما را قادر می‌سازد به اطلاعات سازمان (درآمدها و هزینه‌ها، فروش، مطالبات مشتریان، موجودی‌ها، تأمین و خرید، تولید و…)، به تفکیک (زمان، محصول، مشتری، مراکز هزینه و …) نگاه کنید و با پاسخ به پرسش‌های گوناگون دلایل آسیب‌های سازمانی را جستجو و تحلیل کنید.

♦ سیستم هوشمندی تجاری جهش نوین ، برای ساده‌سازی تحلیل عملکرد و مشاهده اطلاعات از کل به جزء  امکانات زیر را ارائه می‌دهد:

– استفاده از ابزار Pivot برای چند بعدی‌سازی اطلاعات در قالب مکعب‌های اطلاعاتی.

– پکیج آماده مکعب‌های اطلاعاتی روی سیستم‌های اطلاعاتی جهش نوین.

– ابزار «تحلیل سریع» برای ‌ساخت گزارش‌های تحلیلی (از کل به جز) به صورت تعاملی ؛ درصد بندی و رتبه بندی بر اساس مقادیر مورد نظر.

– قابلیت مشاهده روندها به تفکیک‌ مشتریان، محصولات، مناطق جغرافیایی، مراکز هزینه، انبارها و دیگر ابعاد مهم.

– امکان تعریف گروه‌بندی‌های متعدد موجودیت‌های سازمان با توجه به نیازهای مدیریتی.