نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اتومبیل

راهکار نرم افزاری ویژه مدیریت خدمات پس از فروش (تعمیرگاه) خودرو و موتور سیکلت

گروه نرم افزاری جهش در این راهکار بخش‌های اصلی شرکت های خدماتی در زمبنه خدمات و تعمیر اتومبیل و موتور سیکلت را پوشش داده است. امکاناتی در این نرم‌افزارها پیش‌بینی شده که با پیکربندی آن‌ها می‌توانید فرایندهای کاری خاص سازمان خود را پوشش دهید و از خدمات استقرار گروه سیستم های مالی، اداری و صنعتی جهش برای ارتقای بهره‌وری سازمانی خود استفاده کنید.

نرم افزار مدیریت تعمرگاه

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اتومبیل  

جهت اداره یک تعمیرگاه ماشین استفاده از نرم افزار حسابداری حرف اول را می زند. نرم افزار مدیریت تعمیرگاه – اتومبیل بهترین کارکرد را در زمینه کنترل دخل و خرج و حسابداری تعمیرگاه دارد. نکته مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری برای اداره تعمیرگاه، دانستن تمام خصوصیات و کارکرد آن نرم افزار می باشد. نرم افزار بعد از ثبت قطعات مصرفی برای تعمیر خودرو و دستمزد تعمیرکار صورتحسابی به مشتری می دهد. با نرم افزار مدیریت تعمیرگاه – اتومبیل می توانید پرداخت حسابهای مشتری ها را چک نمایید. این نرم افزار به شما گزارش هایی در

هر بازه زمانی که بخواهید می دهد. با استفاده از این نرم افزار حسابداری می توانید میزان سود و زیان خود را برآورد کنید.

خصوصیات نرم افزار مدیریت تعمیرگاه خودرو

مخصوص تعمیرگاه باشد: نرم افزارهایی که به صورت عمومی می باشند کارایی مثل نرم افزارهای مخصوص ندارند. نرم افزار مدیریت تعمیرگاه – اتومبیل باید کامل باشد و مختص به تعمیرگاه باشد تا جوابگوی تمام نیازهای تعمیرگاه باشد.

وقت گیر نباشد: نباید نرم افزاری که استفاده می شود وقت زیادی از مشتری و صاحب کار را تلف کند. مثلاً در زمان پذیرش خودرو نیازی به وارد کردن خصوصیات بی ربط به خودرو نباشد.

جامع و کامل باشد: هر چقدر هم تعمیرگاه کوچک باشد باز هم نمی توان از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه – اتومبیل ضعیفی استفاده کرد.

پشتیبانی قوی: باید از نرم افزاری استفاده کرد که همیشه از پشتیبانی برخوردار باشد و در کمترین زمان ممکن مشکلات آن برطرف شود.

آپدیت بودن: نرم افزاری که آپدیت نباشد یعنی کارایی بالایی ندارد و احتمالأ نرم افزار مناسبی نخواهد بود.

امکانات نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اتومبیل جهش

در این نرم افزار مدیریت تعمیرگاه راهکارهای خدماتی و تعمیر خودرو آورده شده است. در این نرم افزار حسابداری به راحتی درخواست و نوبت مشتری ثبت می شود. درخواست دوباره کاری هم ثبت می شود. این نرم افزار قابلیت امضاء الکترونیکی برای مشتری ها دارد. عکس ماشین زمان قبول تعمیر آن ثبت می شود. بعد از قبول خودرو برای مشتری پیام کوتاه فرستاده می شود.

 عیب و نقص خودرو از نظر کارشناس ها در نرم افزار مدیریت تعمیرگاه – اتومبیل ثبت خواهد شد. حواله قطعات استفاده شده برای تعمیر خودرو در نرم افزار ذخیره می شود. این نرم افزار مدیریت تعمیرگاه – اتومبیل با سیستم های انبار، خرید و فروش حسابداری و خزانه داری دارای ارتباطی یکپارچه است. قسمتی از نرم افزار حسابداری دارای فرم نظرسنجی می باشد که بعد از تحویل خودرو در اختیار مشتری قرار می گیرد.

خروجی های نرم افزار مدیریت تعمیرگاه جهش

این نرم افزار حسابداری خروجی های زیادی دارد که اطلاعات مشتری و مدیریت را بالا می برد. گزارش هایی که به عنوان خروجی این نرم افزار ارائه می شوند از اوضاع مالی و بازرگانی تعمیرگاه و حساب و کتاب مشتری ها خبر می دهد. با استفاده از این گزارش ها مدیریت می تواند میزان سودآوری تعمیرگاه را مشخص کند. همچنین می تواند تصمیماتی در جهت پیشرفت تعمیرگاه و بالا رفتن میزان سود آوری آن بگیرد. بعضی از این خروجی ها عبارتند از:

ارائه گزارش در خصوص خدمات پس از فروش.

ارائه گزارش از مصرف قطعات.

ارائه گزارش از سود یا زیان.

ارائه گزارش از نظر سنجی مشتری ها.

ارائه مانده حساب مشتری ها.

ارائه گزارش از تمام پذیرش ها.

ارائه دادن گزارش از انجام دوباره کاری ها.

ارائه گزارش کار هر تعمیرکار به صورت جداگانه.

ارائه گزارش از نظر کارشناسان در زمینه مشکلات هر خودرو.

ارائه گزارش از درخواست قطعات از انبار و موجودی انبار.

ارائه گزارش از تمام هزینه های تعمیرگاه.

اهداف  

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه – اتومبیل اهداف زیادی دنبال می کند. که چند هدف اصلی آن در این قسمت بیان شده است.

کمک در تصمیم گیری مدیریت: این نرم افزار با ارائه دادن اطلاعات مهم و منسجم مالی و همچنین تهیه گزارش دقیق از میزان سود یا زیان تعمیرگاه به مدیران در تصمیم گیری و ارائه راهکارهایی برای سودآوری بیشتر کمک می کند.

پیگیری کردن سریع امور: با استفاده از این نرم افزار حسابداری می توان به همه حساب ها دسترسی داشت. می توان پیگیری نمود که هر مشتری چقدر واریز کرده است.  اگر به صورت اقساطی هزینه تعمیر خودرو پرداخت می شود می توان به تعداد اقساط و مقدار پرداختی آن دسترسی داشت.

صرفه جویی در زمان: این نرم افزار حسابداری باعث اتلاف وقت کمتر برای حساب و کتاب و صدور فاکتور برای مشتری  می شود. در عوض این صرفه جویی می توانید بیشتر به تعمیرات بپردازید تا حساب دخل و خرج تعمیرگاه.

نظارت نمودن بر ارائه خدمات: نرم افزار مدیریت تعمیرگاه – اتومبیل باعث می شود مدیریت راحت بر همه خدمات ارائه شده نظارت کند. این نظارت می تواند بر تعداد تعمیرات و قطعات مصرفی باشد یا بر هزینه آن ها.

چرا از نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اتومبیل سیستم جهش استفاده کنیم؟

  • ثبت درخواست و رزرو پذیرش.
  • ثبت درخواست دوباره کاری.
  • درج امضاء مشتری بصورت الکترونیک.
  • درج عکس خودرو حین پذیرش در سیستم.
  • ارسال SMS به مشتری پس از پذیرش.
  • ثبت عیوب و نظریه کارشناس یا استاد کار.
  • ثبت حواله مصرف قطعات (گارانتی و غیر گارانتی).
  • ارتباط و یکپارچه گی نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اتومبیل با سیستم های انبار، خرید، فروش، حسابداری و خزانه داری (دریافت و پرداخت)

امکانات:

  • ثبت درخواست و رزرو پذیرش.
  • تعرف تقویم سرویس دوره ای.
  • پذیرش خودرو.
  • ثبت درخواست دوباره کاری.
  • درج امضاء مشتری بصورت الکترونیک.
  • درج عکس خودرو حین پذیرش در سیستم.
  • ارسال SMS به مشتری پس از پذیرش.
  • امکان ارجاع به کارشناس و یا تعمیرکاران.
  • ثبت عیوب و نظریه کارشناس یا استاد کار.
  • امکان ثبت و درخواست کالا از انبار.
  • ثبت حواله مصرف قطعات (گارانتی و غیر گارانتی).
  • ثبت فاکتور خدمات و قطعات.
  • کارشناسی کنترل کیفی پس از تعمیر.
  • ارسال SMS ترخیص به مشتری.
  • نظرسنجی مشتریان.
  • گزارشات جامع.
  • ارتباط و یکپارچه گی با سیستم های انبار، خرید، فروش، حسابداری و خزانه داری (دریافت و پرداخت)
  • ارتباط نرم افزار مدیریت تعمیرگاه اتومبیل با نرم افزار حسابداری مالی و صدور خودکار اسناد حسابداری.
  • و …

گزارشات:

گزارشات از پذیرش های روز جاری و روز بعد.

  • گزارش از دوباره کاری ها.
  • گزارش به تفکیک تعمیرکاران
  • گزارش از قطعات پر مصرف.
  • گزارش از خدمات پر فروش.
  • گزارش سود یا زیان خدمات ارائه شده.
  • گزارش از ریزش مشتریان.
  • گزارش رضایتمندی مشتریان.
  • اعلان نقطه سفارش کالا و قطعات.
  • اعلان سرویس دوره ای قبل از سررسید و ارسال SMS.
  • گزارش مانده حساب تامین کنندگان و مشتریان.
  • گزارش تحلیل ویژه مدیران.
  • و …

اهداف:

– کمک به تصمیم‌گیری مدیران از طریق ارائه‌ی اطلاعات منسجم و دقیق

– پیگیری سریع 

– صرفه‌جویی در وقت با اختصاص زمان کمتر 

– تسهیل نظارت بر خدمات